Visitekaart RJ Hekwerken
Tijdens mijn werkervaringsperiode bij Serious Men heb ik voor RJ Hekwerken een opzet voor het visitekaartje gemaakt. Ik heb deze zo strak mogelijk gehouden wat past bij het logo, en de kleuren komen erin terug.
Brakband Classic Car Services
Dit was een leuke en uitdagende opdracht. Het doel was om een logo te ontwerpen wat het klassieke weergeeft, zowel qua kleur als typografie. De Bordeauxrode kleur komt veel voor in het interieur van klassieke auto’s, en geeft al snel een vintage-gevoel. De outline van de auto is een Jaguar E-Type, het favoriete automodel van de opdrachtgever, deze komt dan ook terug op het visitekaartje als beeldmerk. De uitdaging zat hem dan ook vooral in het mooi overtrekken van de auto, want dit wilde ik graag zo eenvoudig en duidelijk mogelijk houden.
Catcher Suf product afstudeerproject
Tijdens mijn afstudeerproject kreeg ik de opdracht om een suf product weer hip neer te zetten, van concept tot eindproduct. Ik koos de clip-on zonnebril, want wie is het niet met me eens dat dit een oubollig product is. De clip-on zonnebril is de laatste jaren uit het straatbeeld verdwenen, een beetje vergeten zelfs. Het heeft nauwelijks nog het hippe over gehouden. Tijd voor verandering!
De naam Catcher komt van het woord eyecatcher. De doelgroep zit in de leeftijdscategorie van 20 t/m 40 jaar oud. Met Catcher kun met de mode mee gaan in je eigen stijl, zo ben je net even iets origineler. Dit maakt je uniek.
Hierbij hoorden verschillende campagne-uitingen zoals abriposters, flyers, een radiocommercial en een waardebon. Bij het product de gehele huisstijl zoals het logo, de verpakking, productfolder, website en advertentie!
Geboortekaart Emma
Dat is toch leuk, een mooie kaart voor je eerste kindje? Een erg schattig en dromerig geboortekaartje in mintgroene kleur, dubbelzijdig in A5 formaat.
Kloosterhout
Een jong bedrijf met een grote passie voor houtbewerking. Hiervoor mocht ik een logo maken en een bijpassend visitekaartje. Het doel was om een strak maar tegelijkertijd ambachtelijk logo neer te zetten. Het logo geeft een boomstam weer die door midden gezaagd is met in de nerven het initiaal van Kloosterhout. Het visitekaartje is in dezelfde stijl met het beeldmerk die meerdere keren te zien is.
Anne-Marie Pannekoek Fotografie
Voor Anne-Marie Pannekoek Fotografie mocht ik aan de slag voor een logo, visitekaartje, flyer, cadeaukaart en een mooie roll-up banner. Haar passie voor fotografie is uitgegroeid naar haar werk, en uiteraard hoort daar een mooie huisstijl bij. Ze wilde graag een strak en fris logo met haar lievelingskleur, paars. De initialen van Anne-Marie Pannekoek Fotografie zorgen voor een strak geheel. Ook het visitekaartje is strak, met het watermerk van het logo op de achtergrond. Ditzelfde is aangehouden voor de cadeaukaart en de roll-up banner. Alles bij elkaar is een mooi setje geworden. De flyer is speciaal voor rouwfotografie ontworpen, omdat Anne-Marie ook voor Pelgröm uitvaarten rouwreportages maakt.
Rollie de Eekhoorn
Voor een studieproject, Lentekriebels, mocht ik met een aantal klasgenoten een lespakket samenstellen met bijbehorende materialen. Ieders had een eigen vak en zelfgemaakt boek. Ik koos taal als vak. Rollie de Eekhoorn is gericht op kinderen tussen 3 en 5 jaar, en bevat kleine taalopgaven, in zowel engels als nederlands. Het slot van het boek is gezamenlijk met de boekkarakters van de anderen in mijn projectgroepje. Het hele boek bekijken? Kijk hier.
Expo
Tijdens mijn studieperiode had ik met de groep de opdracht gekregen om een expositie op te zetten. Wij kregen kunstenares Marlene Dumas, bekend door vooral expressionistische en conceptuele kunst. Voor haar werk gebruikt zij vooral fotografische bronnen waarvan ze vervolgens een uitsnede gebruikt.
Alles wat nodig was voor onze expositie, genaamd ‘The Naked Truth’, mochten wij ontwerpen. Deze naam hebben wij bedacht omdat een groot deel van haar werk kwetsbaarheid uitstraalt, door soms heftige emoties. Het kind is daarom het beeld wat we hebben gekozen voor divers drukwerk. Wij hebben ontwerpen gemaakt voor de expositie ruimte, digitaal en op schaal. Ook drukwerk zoals de toegangskaarten, posters, brochure hoorden er uiteraard bij. De ontwerpen hieronder heb ik individueel gemaakt.
Jubileumkaart Jan en Truus
60 jaar samen, dat moet gevierd worden! Voor familie mocht ik een uitnodigingskaart maken voor deze bijzondere en feestelijke dag. Ze wilden graag een vrolijke kaart met bloemen, maar verder hadden zij geen specifieke eisen. Een vrije opdracht voor mij waar ik alle kanten mee op kon. Uiteindelijk is het een fris en vrolijk kaartje geworden.
Stageverslag Makeable-Branding
Tijdens deze stageperiode heb ik veel geleerd op gebied van typografie. Dit zie je ook terug in mijn stageverslag. Deze wilde ik dit keer niet alleen maar ontwerpen met saaie tekst en wat foto’s, dus ik besloot quotes te verwerken om daarmee ook gelijk een stukje typografie uit te lichten. Ik heb ook veel gebruik gemaakt van kleur.
Gewoon Floor
Een tof individueel project waarbij de opdracht was om een eigen reclamebureau op te zetten. Ik mocht een groot aantal producten ontwerpen, van interieurontwerp tot diverse campagne uitingen.
De doelgroep van Gewoon Floor is recreatie, daaronder vallen reisbureaus, hotels, bed and breakfasts, noem maar op. Gewoon Floor staat voor fris, klantgericht en eenvoud, vandaar ook de naam: ‘Gewoon Floor’, kort maar krachtig. De combinatie van het recreatieve en frisse zie je terug in het logo, een frisse kleur blauw met als beeldmerk een postzegel.